Lehdistötiedote 14.4.2020

Maatilalla.fi – 5350 työnhakijaa 2 viikossa!

ILMAINEN työpaikka- ja hakuportaali maatiloille ja puutarhoille

Turku 14.4.2020 – Maatilalla.fi-palvelu avattiin maanantaina 30.3.2020 auttamaan työvoimapulasta kärsivää maataloutta. Palvelu on hyväntekeväisyyttä ja mm. Puutarhaliitto suosittelee Maatilalla.fi-sivustoa. Maatilalla.fi on ensimmäinen koronapandemian aikana rakennettu sivusto, ja se tarjoaa palvelua ilmaiseksi kaikille, myös maatiloille ja puutarhoille!

Kahden ensimmäisen viikon aikana Maatilalla.fi-palveluun rekisteröityi 5426 käyttäjää, josta maatiloja on 76. ”Halukkaita työntekijöitä kyllä löytyy!” sanoo Amisharjoittelun toimitusjohtaja Sanna Järvinen.

Maatilalla.fi on luotu yhdistämään maatilat, jotka tarvitsevat apua sesonkitöihin ja työhakijat, jotka voisivat tulla maatiloille töihin. Suomen maatiloilla ja puutarhoilla on tällä hetkellä suuri hätä kausityövoiman saatavuudesta. Tavallisesti kausityövoimaa on tullut ulkomailta, mutta nyt tiloille tarvitaan suomalaista työvoimaa erittäin paljon koronapandemian takia.

”Sivusto syntyi yhden viikonlopun aikana Amisharjoittelu.fi:n lähdekoodia hyödyntäen. Teimme Maatilalla.fi-palvelusta ilmaisen, koska halusimme olla helpottamassa maatilojen ahdinkoa.” kertoo Amisharjoittelun toimitusjohtaja Sanna Järvinen.

Maatilalla.fi on ilmainen maatilojen ja puutarhojen työpaikojen ilmoitus- ja hakukanava. Toiminta-ajatus sivustolla on yksinkertainen:

• Maatilat ja puutarhat voivat ilmoittaa omia työpaikkoja sekä viestiä työnhakijoiden kanssa.
  • Työnhakijat voivat selata maatilojen ja puutarhojen työpaikkoja, hakea niitä sekä viestiä yritysten kanssa.

Lisätiedot:

Sanna Järvinen