Lehdistötiedote 8.4.2020

Maatilalla.fi – Yli 4000 työnhakijaa viikossa!

ILMAINEN työpaikka- ja hakuportaali maatiloille ja puutarhoille

Turku 8.4.2020  – Maatilalla.fi-palvelu avattiin maanantaina 30.3.2020 auttamaan työvoimapulasta kärsivää maataloutta. Palvelu on hyväntekeväisyyttä ja kaikille ilmainen. Sivusto on ollut suuren mielenkiinnon kohteena ensimmäisen toimintaviikkonsa aikana.  Tällä hetkellä (8.4. klo 13) palveluun on ilmoittautunut 4002 työnhakijaa ja 51 maatilaa. Puutarhaliitto suosittelee Maatilalla.fi-sivustoa. Maatilalla.fi on ensimmäinen portaali, mikä tarjoaa palvelua ilmaiseksi maatiloille ja puutarhoille koronapandemian aikana.

”Sain idean perjantaina ja sunnuntai-illalla sivusto oli valmis. Käytimme Amisharjoittelu.fi palvelun lähdekoodia apuna ja saimme Maatilalla.fi-sivuston tämän takia nopeasti tehtyä.” kertoo Amisharjoittelun toimitusjohtaja Sanna Järvinen.

Maatilalla.fi on luotu yhdistämään maatilat, jotka tarvitsevat apua sesonkitöihin ja työhakijat, jotka voisivat tulla maatilalle töihin. Suomen maatiloilla ja puutarhoilla on tällä hetkellä suuri hätä kausityövoiman saatavuudesta. Tavallisesti kausityövoimaa on tullut ulkomailta, mutta nyt tiloille tarvitaan suomalaista työvoimaa erittäin paljon koronapandemian takia.  Maatilalla.fi on ilmainen maatilojen ja puutarhojen työpaikojen ilmoitus- ja hakukanava. ”Emme peri maatiloilta mitään välityspalkkiota tms.” kertoo Amisharjoittelun toimitusjohtaja Sanna Järvinen

Toiminta-ajatus sivustolla on yksinkertainen:
• Maatilat ja puutarhat voivat ilmoittaa omia työpaikkoja sekä viestiä työnhakijoiden kanssa.
• Työnhakijat voivat selata maatilojen ja puutarhojen työpaikkoja, hakea niitä sekä viestiä yritysten kanssa.

Lisätiedot:

Sanna Järvinen