Lehdistötiedote 5.5.2020

Maatilalla.fi – lähes 8000 työnhakijaa ensimmäisen toimintakuukauden aikana

Suomalaiset halukkaita maataloustöihin

Opiskelijoille kesätöitä maaseudulla

Turku 5.5.2020 – Maatilalla.fi-sivusto on ensimmäisen toimintakuukauden aikana saavuttanut suuren suosion. Palveluun on tänä aikana ilmoittautunut yli puolet maaseudun tarvitsemasta kausityövoiman tarpeesta.

”Halusimme helpottaa maatilojen ahdinkoa sekä luoda kaikille maaseudun töistä kiinnostuneille helpon kanavan löytää töitä.” kertoo Amisharjoittelun toimitusjohtaja Sanna Järvinen. Taustalla oli lisäksi huoli opiskelijoiden kesätöistä.

”Ammatillisena opettajana minulla on huoli nuorten kesätöistä. Koronapandemia vaikuttaa kaikkeen ja monen nuoren kesätyö on peruuntunut. Yksi vaihtoehto on työskentely maatilalla.” sanoo taloushallinnon lehtori ja Amisharjoittelun toimitusjohtaja Sanna Järvinen. ”Olen itsekin ollut nuorena yhden kesän mansikkapellolla. Vaikka työ ei vastaisikaan opiskelualaa, saa siitä kuitenkin työkokemusta, joka on tärkeää. Siksi kannustankin kaikkia opiskelijoita hakemaan tänä kesänä töitä maatiloilta ja puutarhoista.” sanoo Sanna Järvinen.

Maatilalla.fi-palvelu tehtiin yhdessä viikonlopussa ja avattiin maanantaina 30.3.2020 auttamaan työvoimapulasta kärsivää maataloutta. Palvelu on hyväntekeväisyyttä.  Se on ensimmäinen koronapandemian aikana rakennettu sivusto, ja se tarjoaa palvelua ilmaiseksi maatiloille ja puutarhoille. Sivustolle on rekisteröitynyt jo yli 100 maatilaa ja puutarhaa.

Lisätiedot:

Sanna Järvinen